E-mail

Korzystanie z filtrów poczty e-mail

5.8.2. Dodawanie warunku

Warunek ułatwia zdefiniowanie wiadomości e-mail, do których ma być stosowane dane działanie. Jeśli chcesz, możesz skonfigurować więcej niż jeden warunek.

Jak dodać warunek w oknie Utwórz nową regułę:

  1. Kliknij Dodaj warunek. Wybierz opcję z menu rozwijanego. Pamiętaj:

    • Aby posłużyć się obszarem wiadomości e-mail nieuwzględnionym na liście, wybierz pozycję Nagłówek. Wprowadź pozycję nagłówka w polu wejściowym Nazwa. Nagłówek wiadomości e-mail można odczytać przez wyświetlenie danych źródłowych.

    • Aby uwzględnić obszar UDW, wybierz opcję Koperta - Do. Koperta obejmuje adresatów wiadomości e-mail wpisanych do pola Do, DW i UDW.

    • W celu użycia części wiadomości e-mail w warunku, wybierz pozycję Zawartość.

    • Aby użyć daty odbioru w warunku, wybierz pozycję Bieżąca data.

  2. Wybierz kryterium z menu rozwijanego obok danej części wiadomości e-mail. Wprowadź argument w polu wejściowym.

  3. Możesz dodać kolejne warunki. Następnie możesz określić, czy w celu wykonania działania musi zostać spełniony jeden wybrany warunek czy wszystkie warunki. W tym celu kliknij pozycję Zastosuj regułę, jeśli są spełnione wszystkie warunki.

    Mając jeden warunek, można w nim zagnieżdżać kolejne. W tym celu kliknij pozycję Dodaj warunek. Zaznacz opcję Warunek zagnieżdżony.

    Aby usunąć warunek, kliknij widoczną obok niego ikonę Usuń .

Przykład: na potrzeby warunku użyto następujących danych:

W tym przypadku nastąpiłaby weryfikacja, czy temat wiadomości e-mail dokładnie odpowiada argumentowi „protokół”. Oto jeszcze inne przykłady filtrowania poczty e-mail na podstawie tematu:

Działanie nadrzędne:

Powiązane tematy:

Temat nadrzędny: Wyświetlanie źródła wiadomości e-mail