W ustawieniach zaawansowanych aplikacji Strażnik możesz określić, czy klucze Autocrypt mają być importowane automatycznie. Możesz skonfigurować następujące działania:
Wszystkie otrzymane klucze Autocrypt są importowane automatycznie.
Automatycznie zaimportowany klucz jest używany następująco:
Za pomocą tego klucza możesz zaszyfrować wiadomość wysyłaną do kontaktu.
Podpis w odebranej wiadomości od tego kontaktu nie jest weryfikowany za pomocą tego klucza. Oznacza to, że nie możesz zweryfikować, czy nadawca jest prawdziwy, a treść wiadomości dotarła w niezmienionej postaci.
W przypadku każdego otrzymanego klucza Autocrypt pojawia się pytanie, czy chcesz go zaimportować. Zostaną wyświetlone szczegóły klucza Autocrypt, które umożliwiają sprawdzenie jego ważności. Jeśli zaimportujesz klucz, zostanie on uznany za zweryfikowany. Zweryfikowany klucz zostanie użyty następująco:
Za pomocą tego klucza możesz zaszyfrować wiadomość wysyłaną do kontaktu.
Podpis w odebranej wiadomości od danego kontaktu zostanie zweryfikowany za pomocą tego klucza. Jeśli wynik weryfikacji będzie pomyślny, nadawca jest prawdziwy, a treść wiadomości dotarła w niezmienionej postaci.
Jak zdefiniować sposób importowania kluczy Autocrypt:
Kliknij ikonę
widoczną po prawej stronie paska menu. Kliknij pozycję .Na pasku bocznym kliknij pozycję .
. Kliknij polecenieWłącz opcję
. Zostaną wyświetlone elementy służące do zarządzania kluczami i ustawienia szyfrowania Autocrypt.W sekcji
zrób tak:Aby zaimportować klucze Autocrypt, włącz opcję
.W przypadku włączenia opcji
, klucze Autocrypt będą importowane automatycznie.Jest to ustawienie domyślne, jeśli opcja
jest wyłączona.Jeśli wyłączysz opcję
, pojawi się pytanie, czy chcesz zaimportować klucz. Zostaną wyświetlone szczegóły klucza, aby możesz było sprawdzić jego ważność. Jeśli zaakceptujesz klucz, zostanie on uznany za zweryfikowany.Powiązane tematy:
Temat nadrzędny: Szyfrowanie konwersacji e-mail przy użyciu protokołu Autocrypt