Szyfrowanie danych za pomocą aplikacji Strażnik

Ustawienia aplikacji Strażnik

12.7.1. Zarządzanie hasłem

Na stronie Ustawienia zabezpieczeń aplikacji Strażnik są dostępne następujące możliwości:

Uwaga: w niektórych konfiguracjach niektóre z tych funkcji mogą być niedostępne.

Jak zmienić hasło do aplikacji Strażnik:

  1. Kliknij Zmień hasło. Pojawi się okno Zmień hasło.

  2. W polu Wprowadź bieżące hasło zabezpieczające aplikacji Strażnik wpisz hasło, które do tej pory było używane do szyfrowania danych.

    W polu Wprowadź nowe hasło zabezpieczające aplikacji Strażnik wpisz hasło, którego od teraz chcesz używać do szyfrowania danych.

    Potwierdź nowe hasło, wpisując je ponownie do pola Potwierdź nowe hasło zabezpieczające aplikacji Strażnik.

  3. Kliknij polecenie Zmień.

Jak zresetować hasło do aplikacji Strażnik:

  1. Kliknij Resetuj hasło. Pojawi się okno Resetowanie hasła.

    Kliknij przycisk Resetuj.

  2. Na dodatkowy adres e-mail zostanie wysłane nowe hasło.

    Jeśli nie został wprowadzony zapasowy adres e-mail, nowe hasło zostanie wysłane na podstawowy adres e-mail.

    Nowe hasło od razu zostanie zastąpione bieżącym hasłem zabezpieczającym aplikacji Strażnik. Należy je natychmiast zmienić.

Jak zmienić zapasowy adres e-mail na potrzeby resetowania hasła:

  1. Kliknij Ustaw adres e-mail do resetowania. Pojawi się okno Zapasowy adres e-mail.

  2. W polu Wprowadź bieżące hasło zabezpieczające aplikacji Strażnik wpisz hasło używane do szyfrowania danych.

    W polu Wpisz nowy dodatkowy adres e-mail wpisz adres, na który otrzymasz hasło tymczasowe pozwalające na zresetowanie hasła zabezpieczającego aplikacji Strażnik.

    Wpisz ponownie adres e-mail do okna Potwierdź adres e-mail.

    Kliknij polecenie Zmień adres e-mail.

Jak usunąć funkcję resetowania hasła:

Ostrzeżenie: jeśli usuniesz funkcję resetowania hasła, zresetowanie hasła przestanie być możliwe. Jeśli więc później zdarzy Ci się zapomnieć hasło, nie odszyfrujesz zaszyfrowanych wiadomości e-mail ani plików.

  1. Włącz opcję Pokaż ustawienia zaawansowane.

    Kliknij opcję Usuń odzyskiwanie hasła. Pojawi się okno Usuń odzyskiwanie.

  2. Kliknij przycisk Usuń.

Powiązane tematy:

Temat nadrzędny: Ustawienia aplikacji Strażnik