Szyfrowanie danych

Ustawienia aplikacji Strażnik

12.6.1. Zarządzanie hasłem

Dostępne są następujące opcje:

  • Zmiana hasła zabezpieczeń aplikacji Strażnik

  • Po utracie hasła zabezpieczeń aplikacji Strażnik można zażądać tymczasowego hasła dostępu do aplikacji Strażnik, resetując hasło w aplikacji Strażnik.

    Uwaga: w niektórych konfiguracja ta funkcja może być niedostępna.

  • Określenie adresu e-mail na potrzeby zresetowania hasła.

  • Aby w razie potrzeby móc zresetować hasło, trzeba je zapisać na serwerze w wersji zaszyfrowanej. Jeśli nie chcesz, aby hasło było zapisane na serwerze, możesz całkowicie usunąć funkcję resetowania hasła.

    Funkcja ta jest dostępna tylko wtedy, gdy jest włączona opcja Pokaż ustawienia zaawansowane.

W pewnych konfiguracjach oprogramowania do pracy grupowej niektóre ustawienia mogą być niedostępne.

Jak zmienić hasło do aplikacji Strażnik:

  1. Kliknij opcję Zmień hasło na stronie aplikacji Strażnik. Pojawi się okno Zmień hasło.

  2. W polu Wprowadź bieżące hasło zabezpieczające aplikacji Strażnik wpisz hasło, które do tej pory było używane do szyfrowania danych.

    W polu Wprowadź nowe hasło zabezpieczające aplikacji Strażnik wpisz hasło, którego od teraz chcesz używać do szyfrowania danych.

    Potwierdź nowe hasło, wpisując je ponownie do pola Potwierdź nowe hasło zabezpieczające aplikacji Strażnik.

  3. Kliknij polecenie Zmień.

Jak zresetować hasło do aplikacji Strażnik:

  1. Kliknij opcję Resetuj hasło na stronie aplikacji Strażnik. Pojawi się okno Zmień hasło.

    Kliknij przycisk Resetuj.

  2. Na dodatkowy adres e-mail zostanie wysłane nowe hasło.

    Jeśli nie został wprowadzony zapasowy adres e-mail, nowe hasło zostanie wysłane na podstawowy adres e-mail.

    Nowe hasło od razu zostanie bieżącym hasłem zabezpieczającym aplikacji Strażnik. Należy je natychmiast zmienić.

Jak zmienić zapasowy adres e-mail na potrzeby resetowania hasła:

  1. Kliknij opcję Ustaw adres e-mail do resetowania na stronie aplikacji Strażnik. Pojawi się okno Zapasowy adres e-mail.

  2. W polu Wprowadź bieżące hasło zabezpieczające aplikacji Strażnik wpisz hasło, które do tej pory było używane do szyfrowania danych.

    W polu Wpisz nowy dodatkowy adres e-mail wpisz adres, na który otrzymasz hasło tymczasowe pozwalające na zresetowanie hasła zabezpieczającego aplikacji Strażnik.

    Wpisz ponownie adres e-mail do okna Potwierdź adres e-mail.

    Kliknij polecenie Zmień adres e-mail.

Jak usunąć funkcję resetowania hasła:

Ostrzeżenie: jeśli usuniesz funkcję resetowania hasła, zresetowanie hasła przestanie być możliwe. Jeśli więc później zdarzy Ci się zapomnieć hasło, nie odszyfrujesz zaszyfrowanych wiadomości e-mail ani plików.

  1. Kliknij opcję Usuń odzyskiwanie hasła na stronie Ustawienia zabezpieczeń Strażnik. Pojawi się okno Usuń odzyskiwanie.

  2. Kliknij przycisk Usuń.

Zobacz też

Temat nadrzędny: Ustawienia aplikacji Strażnik