Dostępne są następujące możliwości:
Wyświetlanie własnych kluczy, wyświetlanie szczegółowych informacji
Ustaw jakiś klucz jako bieżący. Inne osoby będą mogły używać tego klucza do szyfrowania danych.
Dodawanie nowych kluczy
Dodawanie identyfikatorów użytkowników
Przy dodawaniu kolejnych identyfikatorów użytkownika do klucza możesz go wprowadzić do wielu kont e-mail.
pobieranie kluczy
usuwanie kluczy
Jak wyświetlić własne klucze lub ustawić klucz jako bieżący:
Zaznacz pole wyboru Zaawansowane.
poniżej opcjiKliknij polecenie Klucze. Pojawi się okno Twoje klucze.
poniżej opcji
Istniejące klucze zostaną wyświetlone Każdy klucz składa się z klucza głównego i dodatkowego.
Klucz główny służy między innymi do szyfrowania wiadomości e-mail.
Klucz zależny służący do szyfrowania i odszyfrowywania wiadomości e-mail oraz plików.
Jeśli lista kluczy ma zawierać więcej niż jeden klucz główny i zależny, możesz zdefiniować bieżący klucz. Aby to zrobić, kliknij przycisk
obok klucza. Od teraz szyfrowanie będzie realizowane za pomocą klucza bieżącego.Aby wyświetlić szczegóły klucza, kliknij ikonę Szczegóły klucza. Aby wyświetlić podpisy danego klucza, kliknij pozycję .
obok klucza. Otworzy się oknoJak dodać nowe klucze do okna Twoje klucze:
Kliknij ikonę Dodawanie kluczy.
widoczną w prawym górnym rogu. Pojawi się oknoDostępne są następujące możliwości:
Aby dodać klucz prywatny, kliknij przycisk Prześlij prywatne klucze.
. Wybierz plik z kluczem prywatnym. Pojawi się oknoAby przesłać nowy klucz, wpisz hasło zabezpieczające aplikacji Strażnik. Wpisz nowe hasło do nowego klucza.
Aby dodać klucz publiczny, kliknij przycisk
. Wybierz plik z kluczem publicznym.Aby utworzyć nową parę kluczy, kliknij polecenie Utwórz nowe klucze aplikacji Strażnik.
. Pojawi się oknoWpisz hasło do nowego klucza i potwierdź je.
Nowy klucz składa się z klucza głównego i odpowiedniego klucza zależnego.
Nowy klucz zostanie umieszczony na górze listy kluczy i stanie się automatycznie kluczem bieżącym.
Jak dodać kolejny identyfikator użytkownika w oknie Twoje klucze:
Kliknij ikonę Dodaj ID użytkownika.
obok klucza. Otworzy się oknoWpisz nazwę identyfikatora użytkownika i adres e-mail, którego chcesz użyć w tym kluczu.
Wpisz hasło do danego klucza.
Kliknij przycisk
.Jak pobrać klucz w oknie Twoje klucze:
Kliknij umieszczoną obok klucza ikonę
.Określ, czy pobrać tylko klucz prywatny, tylko klucz publiczny czy oba klucze.
Uwaga: klucz prywatny zostanie pobrany w postaci zaszyfrowanej. Nie należy jednak pobierać klucza prywatnego do systemu dostępnego publicznie.
Jak usunąć klucz w oknie Twoje klucze:
Ostrzeżenie: w razie usunięcia klucza prywatnego nie będzie już można odszyfrowywać obiektów zaszyfrowanych za pomocą tego klucza. Jeśli nie masz pewności, co robić, nie usuwaj klucza, tylko go odwołaj. Odwołanego klucza nie można już używać do szyfrowania. Można go jednak użyć do odszyfrowania obiektów zaszyfrowanych za jego pomocą.
Kliknij ikonę Usuń klucz prywatny.
widoczną obok klucza. Pojawi się oknoDostępne są następujące opcje:
Aby odwołać klucz prywatny, kliknij
.Jeśli odwołasz klucz, nie będzie on już używany. Będzie jednak nadal można odszyfrować obiekty zaszyfrowane za jego pomocą. Dlatego odwołanie klucza jest lepszym rozwiązaniem niż jego usunięcie.
Wprowadź hasło do klucza prywatnego. W razie potrzeby wybierz powód odwołania klucza.
Kliknij
.Aby usunąć klucz prywatny, kliknij
.Ostrzeżenie: jeśli usuniesz klucz prywatny, nie będzie już można odszyfrować obiektów zaszyfrowanych za jego pomocą.
Wprowadź hasło do klucza prywatnego.
Kliknij przycisk
.Zobacz też
Temat nadrzędny: Ustawienia aplikacji Strażnik