Rozdział 13. Pytania i odpowiedzi

13.1 Pytania ogólne
Pyt.: Gdzie znajdę swoje dane osobiste i ustawienia?
Pyt.: Jak zmienić hasło?
Pyt.: Jak otrzymuję powiadomienia o nowych wiadomościach e-mail lub zaproszeniach na spotkania?
Pyt.: Jak mogę odczytać bieżące wiadomości z sieci społecznościowych lub stron z informacjami?
13.2 Pytania dotyczące wiadomości e-mail i kontaktów
Pyt.: Jak wysłać wiadomość e-mail do wielu adresatów jednocześnie?
Pyt.: Do czego służą pole wejściowe DW i UDW?
Pyt.: Regularnie wysyłam wiadomości e-mail o takiej samej lub podobnej zawartości. Jak mogę to usprawnić?
Pyt.: Czy mogę mieć dostęp do wiadomości e-mail wysłanych na moje konto w serwisie Gmail?
Pyt.: Jak mogę automatycznie przekazywać wiadomości e-mail do osoby, która mnie zastępuje?
Pyt.: Jak uzyskać wgląd w skrzynki odbiorcze swoich kont e-mail?
13.3 Pytania na temat zadań, kalendarzy i spotkań
Pyt.: Kiedy należy używać zadań, a kiedy spotkań?
Pyt.: Jak mogę ukryć temat spotkań lub zadań w folderach udostępnionych?
Pyt.: Jak utworzyć zadanie z wiadomości e-mail?
Pyt.: Jak zorganizować spotkanie innej osoby jako jej przedstawiciel?
Pyt.: Jak używać ustawień cykliczności w kalendarzu lub zadaniach?
Pyt.: Jak znaleźć wolne godziny podczas tworzenia spotkań?
13.4 Pytania dotyczące porządkowania danych i pracy zespołowej
Pyt.: Jak udostępnić określone kontakty partnerom zewnętrznym?
Pyt.: Jak udostępnić konkretne dokumenty moim partnerom zewnętrznym?

13.1. Pytania ogólne

Pyt.: Gdzie znajdę swoje dane osobiste i ustawienia?
Pyt.: Jak zmienić hasło?
Pyt.: Jak otrzymuję powiadomienia o nowych wiadomościach e-mail lub zaproszeniach na spotkania?
Pyt.: Jak mogę odczytać bieżące wiadomości z sieci społecznościowych lub stron z informacjami?

Pyt.:

Gdzie znajdę swoje dane osobiste i ustawienia?

Odp.:

Możesz zmienić następujące dane i ustawienia:

Pyt.:

Jak zmienić hasło?

Odp.:

Aby zmienić hasło, kliknij opcję Moje hasło w obszarze Dane użytkownika w aplikacji Portal. Więcej informacji znajduje się w tych instrukcjach.

Pyt.:

Jak otrzymuję powiadomienia o nowych wiadomościach e-mail lub zaproszeniach na spotkania?

Odp.:

Gdy otrzymasz powiadomienie o nowych wiadomościach e-mail lub spotkaniach, ikona Nieprzeczytane po prawej stronie paska menu będzie wyświetlana w kolorze czerwonym. Kliknij ją, aby otworzyć obszar powiadomień z informacjami o nowych obiektach. Bezpośrednio w obszarze powiadomień można też włączyć różne funkcje, takie jak odpowiedź na nową wiadomość e-mail lub potwierdzenie nowego spotkania. Więcej informacji można znaleźć tutaj: Obszar powiadomień.

Pyt.:

Jak mogę odczytać bieżące wiadomości z sieci społecznościowych lub stron z informacjami?

Odp.:

Aplikacja Portal pozwala na czytanie bieżących wiadomości z sieci społecznościowych i stron informacyjnych lub oglądanie zdjęć z określonych serwisów. Jest to możliwe przez dodanie widgetów informacyjnych.

13.2. Pytania dotyczące wiadomości e-mail i kontaktów

Pyt.: Jak wysłać wiadomość e-mail do wielu adresatów jednocześnie?
Pyt.: Do czego służą pole wejściowe DW i UDW?
Pyt.: Regularnie wysyłam wiadomości e-mail o takiej samej lub podobnej zawartości. Jak mogę to usprawnić?
Pyt.: Czy mogę mieć dostęp do wiadomości e-mail wysłanych na moje konto w serwisie Gmail?
Pyt.: Jak mogę automatycznie przekazywać wiadomości e-mail do osoby, która mnie zastępuje?
Pyt.: Jak uzyskać wgląd w skrzynki odbiorcze swoich kont e-mail?

Pyt.:

Jak wysłać wiadomość e-mail do wielu adresatów jednocześnie?

Odp.:

Aby wysłać wiadomość e-mail do wielu adresatów naraz, wykonaj jedną z następujących procedur:

  • Wpisz wszystkich adresatów w polach wejściowych Do, DW lub UDW. Funkcja automatycznego uzupełniania ułatwia wprowadzanie adresów. Odpowiednia lista często zadawanych pytań zawiera informacje o różnicach między poszczególnymi polami wejściowymi.

  • Jeśli regularnie wysyłasz wiadomości e-mail do tych samych osób, utwórz listę dystrybucyjną w aplikacji Książka adresowa i dodaj do tej listy wybrane adresy e-mail. Bliższe informacje na ten temat można znaleźć tutaj: Tworzenie list dystrybucyjnych.

Pyt.:

Do czego służą pole wejściowe DW i UDW?

Odp.:

Adresy wpisane w polach wejściowych Do i DW są widoczne dla wszystkich pozostałych adresatów z pól Do i DW. Adresy wpisane w polu UDW nie będą widoczne dla adresatów wymienionych w polach Do, DW i UDW. To oznacza w praktyce:

  • Jeśli więc wysyłasz wiadomość e-mail do zespołu i chcesz, aby wszyscy adresaci mogli się poznać, wpisz ich adresy w polach wejściowych Do lub DW.

  • Jeśli natomiast chcesz wysłać wiadomość e-mail, lecz nie chcesz ujawniać nazw i adresów odbiorców, wpisz ich adresy w polu wejściowym UDW.

Pyt.:

Regularnie wysyłam wiadomości e-mail o takiej samej lub podobnej zawartości. Jak mogę to usprawnić?

Odp.:

Jeśli chcesz przyspieszyć wysyłanie wiadomości e-mail o takiej samej lub podobnej zawartości, korzystaj z wersji roboczych. Informacje na temat tej funkcji można znaleźć tutaj: Praca z wersjami roboczymi wiadomości.

Pyt.:

Czy mogę mieć dostęp do wiadomości e-mail wysłanych na moje konto w serwisie Gmail?

Odp.:

W przypadku wielu serwisów e-mail istnieje możliwość skonfigurowania obsługi kont zewnętrznych. Wystarczy mieć dane danego konta. Gdy skonfigurujesz konto zewnętrzne, wiadomości e-mail, które zostały do niego przysłane, pojawią się w drzewie folderów. Informacje na temat tej funkcji można znaleźć tutaj: Dodawanie kont e-mail.

Pyt.:

Jak mogę automatycznie przekazywać wiadomości e-mail do osoby, która mnie zastępuje?

Odp.:

Włącz w ustawieniach funkcję Automatyczne przekazywanie. Bliższe informacje na ten temat można znaleźć tutaj: Automatyczne przesyłanie wiadomości e-mail dalej.

Pyt.:

Jak uzyskać wgląd w skrzynki odbiorcze swoich kont e-mail?

Odp.:

Za pomocą funkcji Ujednolicona poczta możesz wyświetlić skrzynki z różnych kont w jednym folderze. Bliższe informacje na ten temat można znaleźć tutaj: Korzystanie z ujednoliconej poczty.

13.3. Pytania na temat zadań, kalendarzy i spotkań

Pyt.: Kiedy należy używać zadań, a kiedy spotkań?
Pyt.: Jak mogę ukryć temat spotkań lub zadań w folderach udostępnionych?
Pyt.: Jak utworzyć zadanie z wiadomości e-mail?
Pyt.: Jak zorganizować spotkanie innej osoby jako jej przedstawiciel?
Pyt.: Jak używać ustawień cykliczności w kalendarzu lub zadaniach?
Pyt.: Jak znaleźć wolne godziny podczas tworzenia spotkań?

Pyt.:

Kiedy należy używać zadań, a kiedy spotkań?

Odp.:

To, czy lepiej jest użyć zadania, czy spotkania, można określić na podstawie następujących kryteriów:

  • Spotkanie odbywa się w określonym czasie. Jeśli trzeba wykonać pewne działanie w określonym czasie, utwórz spotkanie.

  • Do zadania można przypisać termin i priorytet. Jeśli konkretny moment wykonania działania nie jest istotny, lecz liczy się termin jego realizacji, utwórz zadanie.

Pyt.:

Jak mogę ukryć temat spotkań lub zadań w folderach udostępnionych?

Odp.:

Przy tworzeniu spotkań lub zadań w folderach publicznych lub udostępnionych, zaznacz pole wyboru Prywatne. Pozwoli to innym osobom na zobaczenie spotkania lub zadania, ale ukryje jego opis i temat.

Pyt.:

Jak utworzyć zadanie z wiadomości e-mail?

Odp.:

Użyj funkcji Przypomnienie dostępnej w obszarze wyświetlania aplikacji E-mail . Więcej informacji na ten temat można znaleźć tutaj: Tworzenie przypomnień o wiadomościach e-mail.

Pyt.:

Jak zorganizować spotkanie innej osoby jako jej przedstawiciel?

Odp.:

Aby utworzyć spotkanie jako przedstawiciel drugiej osoby, poproś ją o udostępnienie folderu kalendarza z uprawnieniami zapisu. Następnie wprowadź spotkania tej osoby w udostępnionym folderze. Osoba ta zostanie oznaczona jako organizator danego spotkania.

Pyt.:

Jak używać ustawień cykliczności w kalendarzu lub zadaniach?

Odp.:

Przykład 1: spotkanie lub zadanie powinno odbyć się pięć razy, co drugi dzień od 4 stycznia 2017 r.

  • Wybierz opcję Codziennie.

  • W opcji Odstęp wpisz wartość 2 dni.

  • Wybierz opcję Po określonej liczbie wystąpień

  • W opcji Wystąpienia wpisz wartość 5

Odp.:

Przykład 2: spotkanie lub zadanie powinno odbywać się w każdy wtorek i piątek od 10 stycznia 2017 r.

  • Wybierz opcję Co tydzień.

  • W opcji Dzień roboczy wybierz wartości Wto, Pią

  • W opcji Odstęp wpisz wartość 1 tyg.

  • Wybierz opcję Nigdy

Odp.:

Przykład 3: spotkanie lub zadanie powinno odbyć się w co drugą środę od 11 stycznia 2017 r. do 8 marca 2017 r.

  • Wybierz opcję Co tydzień.

  • W opcji Dzień roboczy wybierz wartość Śro

  • W opcji Odstęp wpisz wartość 2 tyg.

  • Wybierz opcję Określonego dnia

  • W opcji Kończy się o wpisz wartość 08-03-2017

Odp.:

Przykład 4: spotkanie lub zadanie powinno odbyć się 12 razy, w każdy pierwszy poniedziałek miesiąca od 6 lutego 2017 r.

  • Wybierz opcję Co miesiąc.

  • Wybierz opcję Data

  • W opcji Odstęp wpisz wartość 1 mies.

  • Wybierz opcję Po określonej liczbie wystąpień

  • W opcji Wystąpienia wpisz wartość 12

Odp.:

Przykład 5: spotkanie lub zadanie powinno odbywać się co roku w ostatni piątek listopada. Pierwsze spotkanie powinno odbyć się 24 listopada 2017 r.

  • Wybierz opcję Co rok.

  • W opcji Powtórz co wybierz wartość Dzień tygodnia

  • Wybierz opcję Nigdy

Zobacz też

Pyt.:

Jak znaleźć wolne godziny podczas tworzenia spotkań?

Odp.:

Podczas tworzenia spotkania kliknij pozycję Znajdź wolny czas lub ikonę Planowanie. Informacje na ten temat zawiera sekcja Korzystanie z widoku planowania.

13.4. Pytania dotyczące porządkowania danych i pracy zespołowej

Pyt.: Jak udostępnić określone kontakty partnerom zewnętrznym?
Pyt.: Jak udostępnić konkretne dokumenty moim partnerom zewnętrznym?

Pyt.:

Jak udostępnić określone kontakty partnerom zewnętrznym?

Odp.:

Aby udostępnić partnerom zewnętrznym kontakty z książki adresowej oprogramowania do pracy grupowej lub z sieci społecznościowej, zrób tak:

  1. Dodaj kontakty z sieci społecznościowej do książki adresowej.

  2. Utwórz nowy folder kontaktów i skopiuj do niego z książki adresowej wszystkie kontakty, które chcesz udostępnić.

  3. Udostępnij ten folder kontaktów. Bliższe informacje można znaleźć tutaj: Udostępnianie.

Pyt.:

Jak udostępnić konkretne dokumenty moim partnerom zewnętrznym?

Odp.:

Zawartość folderu dokumentów można udostępnić partnerom zewnętrznym. Aby to zrobić, wykonaj następujące czynności:

  1. W aplikacji Pliki można zebrać dokumenty w oddzielnym folderze.

  2. Udostępnij ten folder. Bliższe informacje można znaleźć tutaj: Udostępnianie.