Informacje o tej dokumentacji

1.2. Pojęcia

aplikacja

Aplikacja to składnik oprogramowania do pracy grupowej udostępniający określone funkcje. Przykład: za pomocą aplikacji E-mail można wysyłać, odbierać i porządkować wiadomości e-mail.

domena

Domena to adres używany do otwarcia strony w Internecie. Na przykład: www.example.com. Domenę często nazywa się też adresem internetowym lub adresem WWW.

Powiązane tematy: Korzystanie z list dozwolonych

elementy

Elementy interfejsu użytkownika. Przykład: okna, etykiety, przyciski.

Powiązane tematy: Ogólny opis interfejsu użytkownika

foldery

Foldery zawierają obiekty związane z daną aplikacją. W niektórych aplikacjach foldery mogą też zawierać podfoldery. Niektóre foldery są już utworzone w oprogramowaniu, ale użytkownicy mogą też tworzyć własne. Folderami są na przykład foldery poczty e-mail, książki adresowe, kalendarze i foldery zadań.

Powiązane tematy: Zarządzanie danymi z folderami

globalna książka adresowa

Zawiera dane kontaktowe wszystkich użytkowników wewnętrznych. Użytkownicy ci mogą edytować swoje dane osobowe w globalnej książce adresowej.

gość

Osoba, która otrzymała zaproszenie do udziału od innego użytkownika lub została dodana do spotkania bądź zadania jako uczestnik zewnętrzny. Każdy gość należy do grupy Goście. Tej grupy nie można zmienić ani usunąć.

grupa

Grupa obejmuje nazwę grupy i pewną liczbę użytkowników wewnętrznych. Oto przykłady zastosowań grup:

  • Dodawanie osób do spotkania lub zadania

  • Przydzielanie uprawnień za pomocą zaproszeń do udziału

Przy pewnych konfiguracjach oprogramowania do pracy grupowej niektóre grupy są predefiniowane. W zależności od konfiguracji oprogramowania do pracy grupowej użytkownicy mogą mieć uprawnienia do tworzenia dodatkowych grup.

Powiązane tematy: Zarządzanie grupami

interfejs użytkownika

To pojęcie dotyczy interfejsu użytkownika oprogramowania do pracy grupowej. Interfejs użytkownika zawiera różne elementy.

Powiązane tematy: Ogólny opis interfejsu użytkownika

karty

Karty umożliwiają łatwe utrzymywanie porządku w folderze Skrzynka odbiorcza. Dzięki kartom przychodzące wiadomości e-mail są zapisywane w folderze Skrzynka odbiorcza osobno — według nadawcy. W pewnych konfiguracjach niektóre karty są predefiniowane. W zależności od potrzeb można skonfigurować dodatkowe karty.

Kart można używać tylko w folderze Skrzynka odbiorcza. Jeśli potrzebne są dodatkowe opcje przechowywania, należy utworzyć odpowiednie foldery poczty e-mail przy użyciu widoku folderów.

Powiązane tematy: Praca z kartami

konto

Konto, czyli konto użytkownika, jest uprawnieniem dostępu do systemu komputerowego. Przykłady kont:

  • konto w oprogramowaniu do pracy grupowej

  • konto Gmail

  • konto w usłudze Dropbox

  • konto na Facebooku

Aby uzyskać dostęp, użytkownik musi się zalogować przez podanie odpowiedniej nazwy użytkownika i hasła. Na podstawie konta system komputerowy identyfikuje poszczególnych użytkowników. Pozwala to na przypisywanie użytkownikom określonych właściwości, takich jak uprawnienia dostępu lub ustawienia.

Powiązane tematy: Zarządzanie kontami

lista dozwolonych

Lista dozwolonych to lista zaufanych nazw domen lub adresów e-mail.

Powiązane tematy: Korzystanie z list dozwolonych

lista dystrybucyjna

Lista dystrybucyjna obejmuje nazwę listy dystrybucyjnej i pewną liczbę adresów e-mail użytkowników wewnętrznych lub partnerów zewnętrznych. Użytkownik może tworzyć i edytować własne listy dystrybucyjne. Listy te nie są widoczne dla innych użytkowników. Możliwe zastosowania list dystrybucyjnych:

  • wysyłanie wiadomości e-mail do wielu osób z listy kontaktów naraz

  • dodawanie uczestników wewnętrznych lub zewnętrznych do spotkania lub zadania

  • przydzielanie uprawnień wielu użytkownikom lub gościom naraz przez zapraszanie ich do udziału

W pewnych konfiguracjach niektóre listy dystrybucyjne są predefiniowane dla wszystkich użytkowników.

Powiązane tematy: Dodawanie list dystrybucyjnych

obiekty

Obiekty to dane oprogramowania do pracy grupowej, które są tworzone i porządkowane przez użytkownika. Są to na przykład wiadomości e-mail, kontakty, spotkania, zadania, dokumenty, pliki, foldery, książki adresowe i kalendarze.

oprogramowanie do pracy grupowej

Program opisany w niniejszej dokumentacji.

sesja

Sesja to połączenie między klientem, na przykład przeglądarką internetową, programem poczty e-mail lub aplikacją na smartfonie, a serwerem, czyli serwerem oprogramowania do pracy grupowej. Sesja rozpoczyna się od zalogowania użytkownika, a kończy jego wylogowaniem.

Powiązane tematy: Wyświetlanie aktywnych klientów lub wylogowywanie się z nich

uczestnik

Użytkownik zaproszony do uczestniczenia w spotkaniu lub zadaniu.

uczestnik zewnętrzny

Osoba, która nie jest użytkownikiem, ale uczestniczy w spotkaniu lub zadaniu.

użytkownik

Osoba pracująca z oprogramowaniem do pracy grupowej. Każdy użytkownik oprogramowania do pracy grupowej ma nazwę i hasło. Każdy użytkownik oprogramowania należy do grupy domyślnej. Są to tzw. użytkownicy wewnętrzni.

wątek poczty e-mail

Wątek poczty e-mail to konwersacja przy użyciu wiadomości e-mail. Wątek poczty e-mail obejmuje pierwotną wiadomość e-mail oraz wszystkie odpowiedzi. Wszystkie wiadomości e-mail w wątku mają ten sam temat. Bieżąca wiadomość e-mail dotyczy ostatniej odpowiedzi.

Powiązane tematy: Lista w aplikacji E-mail

zasób

Zasoby to pomieszczenia lub urządzenia, które można dodać do spotkania. Zasób zawiera nazwę zasobu, adres e-mail i opcjonalnie opis.

Możesz dodawać tylko zasoby, które nie są używane w innych spotkaniach.

Przy pewnych konfiguracjach oprogramowania do pracy grupowej niektóre zasoby są predefiniowane. W pewnych konfiguracjach użytkownicy mogą mieć uprawnienia do tworzenia dodatkowych zasobów.

Powiązane tematy: Zarządzanie zasobami

zewnętrzne konto e-mail

Twoje konto e-mail w oprogramowaniu do pracy grupowej. Konto to zostanie Ci udostępnione automatycznie. Nie możesz go usunąć.

Powiązane tematy: Edycja głównego konta e-mail

zewnętrzne konto e-mail

Administrator może skonfigurować funkcyjne konta e-mail i przypisać je do określonych użytkowników. Funkcyjne konto e-mail można scharakteryzować następująco:

  • Służy do konkretnego celu, na przykład komunikacji z klientami.

    Typowe przykłady takich kont to pomoc@example.com i informacje@example.com.

  • Może być używane przez wielu użytkowników w celu czytania lub wysyłania wiadomości e-mail oraz odpowiadania na nie.

    Administrator definiuje użytkowników, którzy mają prawo korzystać z funkcyjnego konta e-mail.

  • Użytkownicy nie mogą edytować ani usuwać funkcyjnego konta e-mail.

Powiązane tematy: Wyłączanie lub włączanie funkcyjnych kont e-mail